Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka do Warszawy

Treść

W dniach 23 i 24 września, 41 uczennic i uczniów z klas VII b, VIII b i VIII a pod opieką pań Renaty Apoli, Barbary Apoli i Renaty Tokarskiej przebywało na dwudniowej wycieczce edukacyjno – krajoznawczej, do Warszawy. Dla wielu z nas była to pierwsza podróż do stolicy naszego kraju, więc emocje oczekiwania na wyjazd były tym większe. Mimo wyjazdu przed wschodem słońca wszyscy uczestnicy wycieczki pojawili się w autokarze z uśmiechami na twarzach. Był to przecież nasza pierwsza od dwóch lat wspólny wyjazd, w dodatku daleki, z noclegiem w hotelu. Nic więc dziwnego, ze byliśmy podekscytowani.

Mimo obawy przed deszczem, Warszawa przywitała nas uśmiechem pani przewodniczki i naprawdę łaskawą aurą. Chociaż było pochmurnie, w czasie naszego zwiedzania nie spadł deszcz, a nawet kilka razy niebo się rozchmurzyło i pozwoliło słońcu mrugnąć do nas ciepłymi jesiennymi promykami.

Pierwszy dzień wycieczki spędziliśmy zwiedzając najważniejsze i najbardziej reprezentacyjne miejsca Warszawy, takie jak Plac Zamkowy i Zamek Królewski, Stare Miasto i Rynek, Belweder, czy też Grób Nieznanego Żołnierza. Popołudnie spędziliśmy odkrywając fascynujące prawa fizyki, wykonując różne doświadczenia i eksperymenty w Centrum Nauki Kopernik. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hotelowych pokojach, gdzie był czas na odpoczynek, wspólne rozmowy i zabawę przy filmie czy muzyce. Była pyszna obiadokolacja, a później też pizza dla uczniów w nagrodę za wzorowe zachowanie.

Drugiego dnia po śniadaniu udaliśmy się z panem Olafem, warszawskim przewodnikiem, na Wojskowe Powązki. Wizyta na tym pięknym cmentarzu była dla nas wspaniałą lekcja historii oraz chwilą refleksji i zadumy. Zwiedziliśmy też Muzeum Powstania Warszawskiego i Łazienki Królewskie. Warszawa pokazała nam swoje najpiękniejsze oblicze, ale też pozostawiła niedosyt. Dwa dni to zdecydowanie za mało, żeby zwiedzić wszystko, co warte zwiedzenia oraz żeby dogłębnie poznać niezwykła i bolesną historię tego miasta. Dlatego na pewno jeszcze tutaj wrócimy.

Niestety, czas szybko minął i w piątek po obiedzie trzeba było pożegnać się z Syrenką i Królem Zygmuntem. W drodze powrotnej do Gorlic odkryliśmy w sobie jeszcze talenty wokalne i całą drogę przebyliśmy nieustannie śpiewając największe hity artystów wszystkich dekad, od Abby i Krzysztofa Krawczyka po Matę, a nawet Zenka Martyniuka. Stworzyliśmy chyba najbardziej rozśpiewany autokar w historii wycieczek szkolnych biura Active – organizatora wyjazdu. Serdecznie dziękujemy pani Wioli z biura Active oraz mamom: pani Joannie Kosteckiej-Wronie i pani Joannie Przybycień za organizację tego wspaniałego wyjazdu.